Oceany pokrywają ponad 70% powierzchni Ziemi. Ten ogromny ekosystem jest zagrożony niszczycielską działalnością człowieka. Wraz z rozwojem przemysłu, rolnictwa i transportu do wód trafia coraz więcej toksycznych substancji. Do wymierania gatunków przyczyniają się także rabunkowe połowy. Jak ratować morską florę i faunę? Dokument przedstawia naukowców i aktywistów, którzy walczą o życie oceanów.
France, matka samotnie wychowująca dzieci, zatrudnia się jako gosposia u rekina biznesu, aroganckiego malwersanta – Steve'a Delarue. Gdy była żona Steve’a podrzuca mu pod opiekę ich synka, tylko France wie, jak zająć się chłopcem. Oto ironiczny głos w dyskusji na temat nierówności społecznych i ekonomicznego kryzysu. Reżyserem filmu jest Cédric Klapisch, twórca „Smaku życia” i „Nieba nad Paryżem”.
Pan K jest pracownikiem firmy produkującej niezwykły specyfik pielęgnacyjny do włosów. Dzięki niemu pozostają one idealnie proste, zdrowe i błyszczące. Jednak włosy pana K nie poddają się żadnym zabiegom.
Sylwetka giganta światowego kina – Federico Felliniego. Bogaty w archiwalne wypowiedzi artysty film pozwala poznać jego zapatrywania na sztukę i życie.
[Opis VOD]
Bella odwiedza Alejandro, ojciec Vidy. Ta wizyta potwierdza obawy Prescotta i sprawia, że pogrąża się on w depresji. Cammie kontynuuje śledztwo. Na plaży Pereza zyskuje nowe informacje na temat Vidy.
Cammie znajduje dowody, które mogą dotyczyć Bella. Gdy dokonuje szokującego odkrycia, zwraca swoją uwagę na doktora Otisa. Wizyta w rybackiej przystani kieruje śledztwo na nowe, niebezpieczne tory. Prescott zdobywa się na odwagę, by opuścić posiadłość.
Debiut reżyserski Sofii Coppoli to adaptacja rewelacyjnej powieści Jeffrey'a Eugenidesa.
Akcja filmu rozgrywa się w latach 70. w sennej scenerii konserwatywnej dzielnicy Grosse Point, na przedmieściach Michigan. Film opowiada historię typowej katolickiej amerykańskiej rodziny. Pan Lisbon, matematyk z miejscowego liceum i jego żona , gospodyni domowa wychowują swe nastoletnie córki w surowej, lecz szczęśliwej atmosferze. Dziewczęta wzbudzają ogromne zainteresowanie chłopców z sąsiedztwa, którzy dzięki nim odkrywają tajemnice kobiecości. Gdy najmłodsza z sióstr, trzynastoletnia Cecilia, popełnia samobójstwo, fascynacja chłopców pogłębia się. Śledzą każdy ruch dziewcząt, zbierają przedmioty do nich należące, studiują pamiętnik Cecilii, szukając odpowiedzi na dręczące ich pytania. Tymczasem po śmierci Cecilii rodzina państwa Lisbon rozpada się. Pani Lisbon izoluje dziewczynki, aby uchronić je przed złym wpływem otoczenia. Gdy jedna z córek, Lux, po balu nie wraca na noc, siostry Lisbon za karę zostają uwięzione we własnym domu. Nie chodzą do szkoły, nie słuchają płyt, nie spotykają się z przyjaciółmi. Chłopcy z sąsiedztwa nawiązują z nimi potajemny kontakt i próbują pomóc im w ucieczce z domu.
[opis dystrybutora dvd]
Australia, połowa lat 90. Wyobcowany, samotny Nitram (Caleb Landry Jones) mieszka z matką (Judy Davis) i ojcem (Anthony LaPaglia) w Port Arthur. Nie pracuje ani się nie uczy, a jego zainteresowania skupiają się na broni palnej i puszczaniu fajerwerków. Życie Nitrama się zmienia, gdy zaprzyjaźnia się ze starszą od siebie i równie niedopasowaną społecznie co on zamożną Helen (Essie Davis). Przeprowadza się do niej, ale jakiś czas później powoduje wypadek samochodowy, w którym kobieta ginie. Niebawem życie odbiera sobie cierpiący na depresję ojciec młodego mężczyzny. Odtąd rozpoczyna się powolny upadek Nitrama. Narastające w nim złość i frustracja nieuchronnie prowadzą do katastrofy. Znakomitą rolę Caleba Landry'ego Jonesa wyróżniono nagrodą na festiwalu filmowym w Cannes. Film stanowi studium psychologiczne Martina Bryanta, zamachowca, który w 1996 roku zabił 35 osób.
Nanni Moretti, gość festiwalu i bohater retrospektywy w 2016 roku, powrócił do konkursu głównego festiwalu w Cannes (gdzie w 2001 roku triumfował jego Pokój syna) rozpisaną na dekadę sagą trzech rodzin mieszkających w rzymskiej kamienicy. Drapieżność i humor włoskiego mistrza została tym razem zastąpiona melancholią, mocnym dramatyzmem i tonem przypowieści, pełnej zwrotów akcji, jakby autor Kwietnia chciał podążyć w stronę Almodóvara lub Farhadiego. Moretti przeplata trzy historie – jedną o zagubieniu i tęsknocie matki wychowującej samotnie córkę; drugą o obsesji podejrzeń i wybaczeniu, której bohaterem jest ojciec podejrzewający sędziwego sąsiada o molestowanie swojego dziecka; i trzecią o błędach rodzicielskich i przyznaniu się do własnych słabości (prowadzący pod wpływem alkoholu syn surowego sędziego powoduje śmiertelny wypadek). Trzy piętra to również wzruszająca, uniwersalna opowieść o murach, które skrywają tajemnice, są niemym świadkiem chwil pięknych i tragicznych. [opis festiwalowy]