Florence Foster Jenkins kochała muzykę ponad życie. Niestety bez wzajemności. Natura obdarzyła ją słuchem i głosem, które nawet głuchego doprowadziłyby do rozpaczy. Florence jednak pragnęła śpiewem podbić świat i w pewnym sensie jej się to udało. Jako dziedziczka sporej fortuny i narzeczona St. Clair Bayfielda - brytyjskiego aktora arystokraty, posiadała atuty, przy których jej brak talentu wydawał się nieistotną przeszkodą. Dzięki heroicznym staraniom ukochanego udawało się jej występować na Broadwayu i nagrywać płyty, a przede wszystkim wciąż wierzyć w swój dar. Jednak gdy zapragnęła ukoronować swój tryumf koncertem w słynnym Carnagie Hall, nawet Bayfield wpadł w panikę. Ale czegóż nie robi się dla ukochanej.
Florence Foster Jenkins kochała muzykę ponad życie. Niestety bez wzajemności. Natura obdarzyła ją słuchem i głosem, które nawet głuchego doprowadziłyby do rozpaczy. Florence jednak pragnęła śpiewem podbić świat i w pewnym sensie jej się to udało. Jako dziedziczka sporej fortuny i narzeczona St. Clair Bayfielda - brytyjskiego aktora arystokraty, posiadała atuty, przy których jej brak talentu wydawał się nieistotną przeszkodą. Dzięki heroicznym staraniom ukochanego udawało się jej występować na Broadwayu i nagrywać płyty, a przede wszystkim wciąż wierzyć w swój dar. Jednak gdy zapragnęła ukoronować swój tryumf koncertem w słynnym Carnagie Hall, nawet Bayfield wpadł w panikę. Ale czegóż nie robi się dla ukochanej.
Festiwal Filmowy w Cannes 2024 - Ceremonia otwarcia
To już 77. edycja prestiżowej imprezy, na którą czekają kinomani na całym świecie. Festiwal na Lazurowym Wybrzeżu potrwa od 14 do 25 maja. Ceremonię otwarcia poprowadzi aktorka Camille Cottin. W konkursie głównym o Złotą Palmę walczą m.in. "Megalopolis" Francisa Forda Coppoli, "Rodzaje życzliwości" Yorgosa Lanthimosa, "Parthenope" Paola Sorrentino i "Dziewczyna z igłą" Magnusa von Horna.
20:00 - 21:00
widowisko
Festiwal Filmowy w Cannes 2024 - Ceremonia otwarcia
To już 77. edycja prestiżowej imprezy, na którą czekają kinomani na całym świecie. Festiwal na Lazurowym Wybrzeżu potrwa od 14 do 25 maja. Ceremonię otwarcia poprowadzi aktorka Camille Cottin. W konkursie głównym o Złotą Palmę walczą m.in. "Megalopolis" Francisa Forda Coppoli, "Rodzaje życzliwości" Yorgosa Lanthimosa, "Parthenope" Paola Sorrentino i "Dziewczyna z igłą" Magnusa von Horna.
Alice od lat jest niemal uwięziona w pełnym przemocy związku z Simonem, który pragnie mieć nad nią pełną kontrolę. Gdy dzięki inicjatywie dwóch przyjaciółek, dziewczynie udaje się na kilka dni wyjechać z miasta, zaczyna dostrzegać prawdę, której dotąd do siebie nie dopuszczała. Jest uzależniona od człowieka, który dzień po dniu zamienia jej życie w koszmar. Alice zbiera w sobie siły, by zawalczyć o swą dawno utraconą niezależność. Simon jednak nie przyjmuje tego do wiadomości. Wyrusza w pościg za swoją dziewczyną, by wymierzyć jej karę i pokazać, gdzie jest miejsce kobiet, które za wysoko podnoszą głowę.
Alice od lat jest niemal uwięziona w pełnym przemocy związku z Simonem, który pragnie mieć nad nią pełną kontrolę. Gdy dzięki inicjatywie dwóch przyjaciółek, dziewczynie udaje się na kilka dni wyjechać z miasta, zaczyna dostrzegać prawdę, której dotąd do siebie nie dopuszczała. Jest uzależniona od człowieka, który dzień po dniu zamienia jej życie w koszmar. Alice zbiera w sobie siły, by zawalczyć o swą dawno utraconą niezależność. Simon jednak nie przyjmuje tego do wiadomości. Wyrusza w pościg za swoją dziewczyną, by wymierzyć jej karę i pokazać, gdzie jest miejsce kobiet, które za wysoko podnoszą głowę.
Stine (Marie Bach Hansen) i Teit (Mikkel Boe Folsgaard) są parą artystów. Wychowują małego synka, Nemo. Para przechodzi właśnie kryzys twórczy. W dodatku ich małżeństwo wisi na włosku z powodu niewierności mężczyzny. Stine i Teit postanawiają więc zaznać czegoś nowego, poszukać inspiracji w obcym odludnym miejscu, nauczyć się żyć z dala od cywilizacji i bez zasięgu. Liczą na to, że to doświadczenie wzmocni ich rodzinę. Wyruszają więc samochodem z pogrążonej w zgiełku Kopenhagi do domku nad jeziorem w głębi szwedzkiego lasu. Ten artystyczny projekt ma trwać rok. Artyści raportują swoje emocje i doświadczenia w nagraniach dla radia. Nie jest im jednak dane długo nacieszyć się spokojem. Pewnego dnia podczas wycieczki z Stine synek Nemo (Mihlo Olsen) gubi się w lesie. Kobieta i jej mąż są przerażeni. Ulga, kiedy chłopczyk powraca, również trwa krótko, ponieważ zachowanie dziecka uległo niepokojącej zmianie. Chłopiec ciągle popłakuje i mówi, że chce znów być u boku prawdziwej mamy...
00:10 - 01:50
thriller
Superposition
Stine (Marie Bach Hansen) i Teit (Mikkel Boe Folsgaard) są parą artystów. Wychowują małego synka, Nemo. Para przechodzi właśnie kryzys twórczy. W dodatku ich małżeństwo wisi na włosku z powodu niewierności mężczyzny. Stine i Teit postanawiają więc zaznać czegoś nowego, poszukać inspiracji w obcym odludnym miejscu, nauczyć się żyć z dala od cywilizacji i bez zasięgu. Liczą na to, że to doświadczenie wzmocni ich rodzinę. Wyruszają więc samochodem z pogrążonej w zgiełku Kopenhagi do domku nad jeziorem w głębi szwedzkiego lasu. Ten artystyczny projekt ma trwać rok. Artyści raportują swoje emocje i doświadczenia w nagraniach dla radia. Nie jest im jednak dane długo nacieszyć się spokojem. Pewnego dnia podczas wycieczki z Stine synek Nemo (Mihlo Olsen) gubi się w lesie. Kobieta i jej mąż są przerażeni. Ulga, kiedy chłopczyk powraca, również trwa krótko, ponieważ zachowanie dziecka uległo niepokojącej zmianie. Chłopiec ciągle popłakuje i mówi, że chce znów być u boku prawdziwej mamy...
00:10 - 01:50
thriller
Nothing Compares
Opowieść o hipnotyzującej głosem i jednocześnie szokującej swoimi poglądami irlandzkiej wokalistce Sinéad O'Connor. Artystka w latach 90. XX wieku oskarżała katolickich hierarchów o tuszowanie pedofilii. Bohaterka dokumentu za swoją postawę zapłaciła wysoką cenę. Twórcy filmu prezentują spuściznę O'Connor z perspektywy współczesnego feminizmu.
01:50 - 03:25
film dokumentalny
Nothing Compares
Opowieść o hipnotyzującej głosem i jednocześnie szokującej swoimi poglądami irlandzkiej wokalistce Sinéad O'Connor. Artystka w latach 90. XX wieku oskarżała katolickich hierarchów o tuszowanie pedofilii. Bohaterka dokumentu za swoją postawę zapłaciła wysoką cenę. Twórcy filmu prezentują spuściznę O'Connor z perspektywy współczesnego feminizmu.
Rodzeństwo Anka (Zofia Schwinke) i Sebastian (Michał Czaderna), oboje homoseksualiści, jadą do rodziców na długi weekend majowy. Chcą w końcu wyznać rodzinie prawdę o swojej orientacji i przedstawić swoich partnerów: Gosię (Agata Bykowska) oraz Darka (Robert Buczyński). Przed samym przyjazdem ogarnia ich jednak panika. Decydują, że muszą poczekać na odpowiedni moment z wyjawieniem swojego sekretu i tymczasowo zamieniają się partnerami. Doprowadza to do licznych zabawnych sytuacji i komicznych omyłek. Reżyserem i autorem scenariusza tej komedii jest Piotr Matwiejczyk, niezależny filmowiec amator. W swoim dorobku ma on na koncie takie produkcje, jak wyróżniony dwoma nominacjami do Złotych Kaczek (w kategoriach najlepszy film i najlepszy scenariusz) film "Prosto z nieba", czy zauważone na FPFF w Gdańsku "Na boso" i "Wstyd", które brały udział w konkursie głównym o Złote Lwy.
Rodzeństwo Anka (Zofia Schwinke) i Sebastian (Michał Czaderna), oboje homoseksualiści, jadą do rodziców na długi weekend majowy. Chcą w końcu wyznać rodzinie prawdę o swojej orientacji i przedstawić swoich partnerów: Gosię (Agata Bykowska) oraz Darka (Robert Buczyński). Przed samym przyjazdem ogarnia ich jednak panika. Decydują, że muszą poczekać na odpowiedni moment z wyjawieniem swojego sekretu i tymczasowo zamieniają się partnerami. Doprowadza to do licznych zabawnych sytuacji i komicznych omyłek. Reżyserem i autorem scenariusza tej komedii jest Piotr Matwiejczyk, niezależny filmowiec amator. W swoim dorobku ma on na koncie takie produkcje, jak wyróżniony dwoma nominacjami do Złotych Kaczek (w kategoriach najlepszy film i najlepszy scenariusz) film "Prosto z nieba", czy zauważone na FPFF w Gdańsku "Na boso" i "Wstyd", które brały udział w konkursie głównym o Złote Lwy.
Będący na utrzymaniu ojca mężczyzna w średnim wieku sprzeciwia się rodzicowi, który chce, aby ten wreszcie podjął jakąś pracę. Wysyłany do pośredniaka mężczyzna, zamiast rozglądać się za zatrudnieniem, za namową kolegi tworzy laleczkę voodoo, by kontrolować swojego ojca.
Będący na utrzymaniu ojca mężczyzna w średnim wieku sprzeciwia się rodzicowi, który chce, aby ten wreszcie podjął jakąś pracę. Wysyłany do pośredniaka mężczyzna, zamiast rozglądać się za zatrudnieniem, za namową kolegi tworzy laleczkę voodoo, by kontrolować swojego ojca.